Pentru ca anvelopele noi genereaza o mai buna rezistenta la rulare decat anvelopele vechi, uzate, nu trebuie sa neglijati schimbarea periodica in functie de sezon, mai ales daca ai montat un set de cauciucuri specializate, de iarna sau de vara. In continuare, va prezentam cateva informatii legate de rezistenta pneurilor auto, cu mentiunea ca este mereu preferabil sa optati pentru anvelope vara si iarna noi direct de la producator sau de la un furnizor serios, autorizat.
Rezistenta la rulare scade gradual cu pana la 20% pe parcursul intregii vieti a unei anvelope, banda de rulare uzandu-se, fapt reflectat de modificarea vizibila a inaltimii originale a profilului. Acest lucru poate fi atribuit reducerii masei de cauciuc, precum si intaririi compusilor de cauciuc de-a lungul anilor de folosire si expunere la factori de deteriorare.
In timp ce reducerea rezistentei in mod gradual si cresterea inregistrata la consumul de combustibil pot fi prea subtile pentru a le recepta de la o zi la alta, inlocuirea instanta a anvelopelor invechite cu un set nou (chiar daca apartin aceluiasi brand, sunt de aceeasi marime si tip), va avea drept consecinta o marire a rezistentei de rulare cu aproape 20%. Industria automotiva estimeaza ca o crestere cu 10% a rezistentei la rulare va determina o scadere de 1-2% a consumului de carburanti
Vehiculele angajate in traficul rutier sunt dotate cu echipamente originale (O.E.), instrumentele precum odometrele putand calcula distantele strabatute. Din pacate, odometrul nu este un aparat intotdeauna, adica 100% precis.
Diametrul si circumferinta unui pneu nou, neuzat sunt mai mari. Luand in considerare ca multe anvelope pentru turisme au la inceput adancimea profilului de 10/32″ sau 12/32″, diametrul va atinge aproximativ intre 1/2″ si 6/10″ cand ajung la valoarea minima admisa pentru adancimea profilului – 2/32″.
Avand in vedere ca soferii de obicei monitorizeaza economia de combustibil divizand numarul de kilometric parcursi asa cum indica odometrul, in raport cu numarul de litri folositi pentru a umple rezervorul, exactitatea calculului economiei de carburanti depinde de acuratetea odometrului.
Nu toate dimensiunile de anvelope sunt create la fel! Chiar daca anvelopele sunt promovate ca avand aceeasi marime, specificatiile pot varia in functie de linie si de producator. Un studiu din 2008 efectuat de o revista americana de specialitate a vizat compararea diametrelor, adancimilor de profil si randamentul kilometric obtinut in trei situatii diferite cu un autoturism Toyota Prius dotat cu anvelope diferite (de la Goodyear, marca Yokohama si General Altimax RT). Rezultatele obtinute vorbesc de la sine: s-au inregistrat diferente foarte mici intre referinte (adancimea profilului, diametre si kilometri parcursi), insa cercetatorii au ajuns la concluzia ca randamentul kilometric poate varia, chiar si atunci cand masina este dotata cu un model identic de anvelope precum cel care s-a uzat.

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn