Activitatea editorială este un proces prin care oamenii pot comunica în mod public, creațiile lor intelectuale din orice domeniu de activitate. Este o formă de exprimare a autorilor unică, deoarece fiecare publicație este diferită.
Cartea printată este în acest moment în competiție cu media digitală, adică orice mass-media codificată într-un format electronic ușor de citit. Omniprezența mass-media digitală și efectele sale asupra societății, sugerează că ne aflăm la începutul unei noi ere în istoria editurilor de cărți, numită era informațională, probabil, ceea ce ar putea duce la o societate fără hârtie, în care toată media este produsă și consumată pe computere. Internetul și calculatoarele personale reprezintă, de asemenea, noi provocări privind legilor drepturilor de autor și de proprietate intelectuală. Cartea acum trebuie să se confrunte cu ceea ce a însemnat secole în urmă trecerea de la tăblițele de piatră, argilă, de lemn, pielea, papirusul și hârtia velină. Cartea a supraviețuit istoriei de 500 de ani de tipărituri, rămânând în esență aceeași. Dispariția cărții tipărite ar fi o schimbare culturală, o schimbare radicală, de mari proporții.
În secolul XX editurile au impus noile tendințe privind publicarea de cărți, ziare, reviste, influențând cultura și viața oamenilor de atunci. Ceea ce este similar cu scopul de astăzi în secolul XXI, al metodelor de creație digitală. În fiecare an programele digitale se dovedesc a fi mai ieftine, stocare minimă și mai ușor de utilizat.
Este posibil ca într-o zi cartea tipărită să dispară complet? Cartea, până în prezent, a rezistat atacului digital. Cât timp va continua să existe, rămâne întrebarea perpetuă pentru editori. Scrierea, producerea, distribuția și vinderea unei cărți, rămân în continuare în atenția industriei editoriale.
Târgurile de carte joacă un rol vital în publicarea lor. Ele atrag media și atenția publicului asupra industriei de carte. Ele oferă platforme pentru autori pentru a satisface publicul. Ele permit editorilor, agenților literari, distribuitorilor și comercianților cu amănuntul să se întâlnească și să colaboreze pentru stimularea acestei industrii. Într-o epocă în care cele mai multe afaceri se desfășoară în format electronic, se pun întrebări cu privire la valoarea târgurilor de carte și rolul lor în viitor.
O funcție importantă a târgurilor profesionale de carte este de a fi locul unde drepturile de autor sunt cumpărate și vândute, și unde agenții literari obțin titluri noi pentru editori. Târgul de carte este, în esență, un catalizator care accelerează spre finalizare, procesul de publicare și apariție pe piață, a unei cărți. Un târg de carte este, de asemenea, o expoziție, editurile folosind târgurile pentru promovarea mărcii, a produselor și serviciilor lor. Autorii participa la evenimente publice și vizitatorii sunt de multe ori posibilitatea de a cumpăra cărți la reduceri speciale.
Târgurile de carte servesc și unui scop educațional important pentru profesioniștii din comerțul cu carte, conștientizând care sunt tendințele-cheie prin seminarii, discuții și prezentări de carte. Festivalurile de carte pot fi organizate și pe tematici diferite, așa cum este Festivalul Body-Mind-Spirit care a ajuns anul acesta la a 21-a ediție. Editura AGNI MUNDI a participat la mai multe târguri de carte din România, orientându-se spre atragerea unui număr cât mai mare mare de cititori din publicul larg în special spre spiritualitate, creștere și dezvoltare personală. Programul nostru include seminarii, interviuri, ateliere de lucru și demonstrații. Acesta este conceput pentru a educa, informa și inspira, sesiuni atât pentru expozanți cât si pentru participanți.

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn