Bega si Timisoara sunt numele unui rau si ale unui oras care de-a lungul istoriei au devenit inseparabile.

Cand spui “Timisoara”, fara sa vrei, te gandesti la Bega, cand spui “Bega”, automat faci conexiunea cu canalul Bega.

Construirea Canalului Bega incepe in anul 1728 cand contele Claudius Mercy, primarul orasului, a asanat zonele mlastinoase din jurul orasului Timisoara pentru a preveni inundarea acestuia.Constructia a fost continuata de toti primarii care i-au urmat,dandu-si seama de importanta comerciala pe care Bega o avea la dezvoltarea urbei.

Canalul Bega are o lungime de 114 km legand orasul Timisoara si orasul sarbesc Titel. Din totalul lungimii, 44 km sunt pe teritoriul tarii noastre, iar restul de 70 km pe teritoriul Serbiei.

In Timisoara peste canal, exista 14 poduri pietonale iar unul dintre acestea, este si pod feroviar – Podul Modos.

Datorita sistemului de ecluze , sase la numar,transportul de marfuri pe canal este in crestere, iar dupa Primul Razboi se intensifica si transportul de pasageri.

Dupa anii ’50, transportul pe Bega inceteaza, sub pretextul ca din cauza valurilor create de navele care ar pluti pe rau, ar duce la erodarea digurilor.

Astazi, singurele ambarcatiuni care plutesc pe Bega sunt caiacele si canoele.Este frumos sa vezi vaslind sportivii de la diversele cluburi timisorene, antrenandu-se pe apa.Dau un plus de culoare apei, alaturi de salciile si de pescarii care stau undita intinsa pe mal.

Cateva fotografii care, sper, sa surprinda frumusetea Begai.
Timisoara ii datoreaza acestui rau, dezvoltarea comerciala si o parte al farmecului sau.

PS.Acest articol se inscrie in seria “Life in Pictures” care este o provocare adresata tuturor. Tema se intinde pe trei ramuri : fotografie, muzica si poezie iar aceasta initiativa apartine lui Costin Comba.