Atunci cand ne gandim la motostivuitoare, ne vine in minte o imagine destul de “industriala”, cu oameni in salopete, casti de protectie si manusi. Imaginea este pe cat se poate de corecta, deoarece scopul acestor vehicule este acela de a duce cele mai grele sarcini la capat. Pe piata se gasesc o multime de motostivuitoare dintre care, motostivuitoare diesel, motostivuitoare pe benzina, electrice sau poate un motostivuitor gpl pentru consum redus…

Motostivuitoarele GPL sunt alimentate cu gaz petrolier lichefiat si sunt foarte populare in randul depozitelor si fabricilor care necesita astfel de masinarii. Popularitatea lor se datoreaza preturilor de achizitie mici si pentru faptul ca nu emit atat de multe gaze toxice precum cele diesel. Motoarele acestor motostivuitoare GPL sunt de obicei derivate ale motoarelor pentru autovehicule si asta permite ca piesele de schimb sa fie vandute la preturi mult mai convenabile.

Vehiculele cu propulsie pe baza de GPL sunt mai silentioase decat alternativele diesel, iar gazele de esapament sunt mai putin ofensive decat fumul de motorina. Convertizoarele catalitice de evacuare functioneaza mai eficient la motoarele cu aprindere prin scanteie la temperaturi ridicate, decat la motoarele cu aprindere prin comprimare diesel. Caracteristicile de performanta ale motostivuitoarelor GPL sunt, de obicei, superioare echivalentilor alimentati cu electricitate si motorina. Vitezele de deplasare, vitezele de acceleratie si vitezele de ridicare depasesc, de obicei, rivalii lor electrici / diesel datorita unor rapoarte de putere mai ridicate si a motoarelor mai receptive. Greutatea unui motostivuitor GPL este, in general, mai mica decat a motostivuitoarelor lor electrice si diesel. Nivelurile de vibratie ale camioanelor GPL de pe scaunul soferului sunt mai mici decat camioanele diesel, dar mai mari decat cele electrice. Desi fac parte din aceeasi familie, motostivuitoarele diesel par a fi fabricate pentru a lucra la polul opus din mai multe motive.

Motostivuitoarele Diesel sunt ideale pentru aplicatii care sunt utilizate in principal in exterior. Fumurile de esapament si particulele de motorina scapa cu usurinta in atmosfera si nu provoaca probleme de mediu sau de sanatate si siguranta care ar aparea in interior. Cu toate acestea, catalizatorii de evacuare si purificatoarele pot reduce emisiile nocive si pot face masinile acceptabile pentru utilizarea ocazionala in interior. Motoarele diesel sunt mai eficiente in ceea ce priveste combustibilul decat motoarele alimentate cu GPL si pot fi alimentate cu motorina rosie, iar un rezervor mediu de combustibil de 50 litri de motorina va dura mult mai mult decat un rezervor de gaz de 18 litri, in uz asemanator. Puterea de tractiune mai mare al unui motostivuitor cu motor diesel, comparativ cu un camion GPL, le face mai bine pe pante si mai puternice pentru sarcini de remorcare. Insa motostivuitoarele diesel prezinta mai multe dezavantaje decat un motostivuitor GPL.

Acestea sunt mult mai zgomotoase decat motostivuitoarele electrice sau cele GPL, iar emisiile sunt mult mai mari facandu-le nocive in spatii inchise. Dimensiunile lor mari necesita un spatiu mai amplu pentru a fi folosite, iar acest lucru poate deveni o problema in interiorul unui depozit. Depozitul de stivuitoare are de toate pentru toti!

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Share on Tumblr
Tumblr