Conform unui studiu al Reader’s Digest “Trusted Brands” pe Romania s-au inregistrat urmatoarele rezultate:
Categoriile comune pentru toate tarile incluse in studiu:
– Automobile: Dacia
– Electrocasnice: Philips
– Computer personal: Dell
– Telefonie mobila: Nokia
– Operatori telefonie mobila: Vodafone
– Camera foto: Canon
– Agentie de turism: Paralela 45
– Banca: BCR
– Card de credit: Visa
– Companie de asigurari: Asirom
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinarii: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder’s
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea
– Produse cosmetice: Nivea
– Detergenti: Ariel
– Cereale pentru mic dejun: Nestle
Categorii locale:
– Produse de panificatie: Vel Pitar
– Materiale de constructii: Ceresit
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Produse din carne: Cris-Tim
– Condimente: Fuchs
– Apa minerala: Borsec
– Clinica Privata: Medlife
– Suplimente naturale alimentare: Walmark
– Produse lactate: Danone
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Pasta de dinti: Colgate
– Centre comerciale: Carrefour
– Cotidian: Jurnalul National
– Statii Radio: Europa FM
– Statii TV: Pro TV
– Retailer bricolaj si amenajari: Bricostore
Buuuuuuunnnn, toate bune si frumoase doar ca multe din aceste rezultate nu reflecta realitatea.
De exemplu la automobile, oare chiar se crede ca romanii nu si-ar dori Mercedes sau VW dar isi iau Logan din cauza raportului calitate-pret…nu le evita pe primele din patriotism sau neincredere ci datorita costurilor de intretinere, manopera si impozit.
Iar la aceste costuri mai adaugam si infrastructura de care noi nu avem parte.
Acest sondaj , difera si de la o zona a tarii la alta.
Am facut si eu un sondaj paralel , normal ca aceasta nu este valid din punct de vdere statistic datorita numarul restrans de participanti : 20.
Iata ce mi-a iesit mie :
Categoriile comune pentru toate tarile incluse in studiu:
– Automobile: Volkswagen, Opel
– Electrocasnice: LG , Samsung
– Computer personal: personalizat
– Telefonie mobila: Nokia, Samsung
– Operatori telefonie mobila: Vodafone
– Camera foto: Canon , Nikon
– Agentie de turism: Eximtur, alte firme locale
– Banca: BRD , ING
– Card de credit: Visa
– Companie de asigurari: ARDAF, AIG
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Banzinarii: MOL
– Vitamine: Calvita
– Remedii impotriva racelii si gripei: ACC, Paracetamol
– Analgezice: Nurofen
– Produse de ingrijire a parului:L’Oreal. Nivea
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea, L’Oreal
– Produse cosmetice: Nivea, L’Oreal
– Detergenti: Ariel, Persil
– Cereale pentru mic deun:Nestle
Categorii locale:
– Produse de panificatie: Scalini
– Materiale de constructii:Ceresit
– Ulei de gatit: ulei de masline
– Produse din carne: Cris-Tim
– Condimente: Knorr
– Apa minerala:Buzias, Izvorul Minunilor
– Clinica Privata: Biomedica , alte cabinte
– Suplimente naturale alimentare: California Fitness
– Produse lactate: Danone, Napolact
– Hrana pentru animale: Pro Plan PURINA
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Altex, Domo
– Pasta de dinti:Colgate
– Centre comerciale: Real, METRO
– Cotidian: Gandul, Adevarul
– Statii Radio: Radio Vest, Europa FM
– Statii TV: Pro Tv
– Retailer bricolaj si amenajari: Practiker
Inca o data sondajele realizate pentru Romania iau ca esantion reprezentativ zona Bucrestiului, nimic rau in acest lucru , doar ca aceea zona nu reprezinta intreaga tara.
In mod normal, se face o medie statistica a raspunsurilor, ceea ce ar presupune ca aceste sondaje sa fie efectuate si in celelante provincii istorice ale Romaniei.Asa am invatat eu.Poate profii mei au gresit cand au zis ca trebuie sa se tina seama de particularitatile fiecarei zone in care se realizeaza aceste sondaje in masa.
Poate ca de aceea s-au gresit estimarile exit-poll-urilor de la alegeri.
Cum poti spune ca cel mai reprezentativ cabinet medical pe tara este Medlife cand acesta nu are o retea in toata tara, sau ca retailer-ul bricolaj si amenajari, Bricostore, cand acesta nu este prezent in toate marile orase ale tarii,sau ca Head & Shoulder’s ar fi cel mai bun sampon.Sa fim seriosi.
Ar fi multe de discutat dar ma opresc aici.
Studiul Reader’s Digest Trusted Brands 2010 a fost realizat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania.
Acestea sunt cele mai cunoscute firme/marci (nu in toate cazurile) si oamenii, ca sa "scape" mai usor au pus ce le-a venit in minte. Daca ar fi sa se gandeasca fiecare persoana intens la cerinte ar gasi zeci de variante.
daca ar avea romanii bani credema ca ar schimba marcile
.-= Coramen blog´s last blog ..Bear Grylls în Transilvania =-.
stiu ca este goagăl, dar daca te rog nu imi lasi un link cu magaria asta de trusted brands ca sunt chiar curios.
Zeer interessant
:)))
Ik heb een nokia hehehe ….. 😉
.-= Anya´s last blog ..Yummieeeeee ……… 🙂 =-.
Sorry the first comment is in Dutch 🙁
Very interesting post 🙂
I have a nokia hehehe 😉
.-= Anya´s last blog ..Yummieeeeee ……… 🙂 =-.
It is not a problem I was in Amesterdam and I know a little about your language 😛
Me too 😛 I have also a Nokia.
Thank you for posting, Anya.
Nu scrie nimic de marca de gloante calibrul 50 favorita?
.-= richard´s last blog ..I HATE MONDAYS! =-.
I’ve recently started a blog, the information you provide on this site has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work.
Pe mine ce ma stupefiaza e alta chestie: rubrica "cereale pentru mic dejun", care a devenit un standard.
Sa inteleg ca românii au trecut in masa la cereale la micul dejun? Pai, nici nu sunt sanatoase…
Painea prajita cu unt si miere sau dulceata nu mai e sanatoasa, sau la moda? Incredibil ce tari in marketing sunt nenii astia de la Nestle… 🙂
.-= Karla´s last blog ..Etienne Daho intr-o leapsa muzicala… =-.
@Anita – cand facem sondaje , le facem ca lumea , nu intrebam omul care sa raspunda "ca sa scape" ci intrebam ca sa stim.Iar cand ridicam rezultatul la nivel de tara , aceste sondaje ar trebui sa fie deosebit de serioase.
@Karla – nu stiu ce e cu cerealele astea, eu personal, nu mananc asa ceva, prefer un iaurt sau o paine prajita sau o felie de paine cu unt de arahide si gem.
@ Richard ,despre gloante nimc ,, desi chiar daca sunt o fire pasnica uneori mi-as dori sa am asa ceva.
@Coramen – idee e tocmai ca romanii cumpara in general altceva decat scrie acolo, rezultatele care se spune ca ar fi pe Romania , nu refleccta de fapt tara intreaga , ci doar o zona .Deci in concluzie acelea sunt preferintele celor din Capitala.
Chiar ma intreb cat de reprezentative sunt sondajele, pentru ca eu cred ca ele se realizeaza doar in marile orase din Romania si marile orase nu reprezinta majoritatea populatiei, in fine…
Da, si eu tot Nokia am 🙂 finlandezii stiu cum sta treaba. Cat despre ce ma enerveaza cel mai tare in lista este Algocalminul…. 🙁 daca as putea as face campanie anti-algocalmin!!!!!!!!!
.-= oana´s last blog ..Targ de vechituri =-.
Sondajele mai nou se fac doar pe zona Bucurestiului..