Azi am avut treaba la RDS.

Cat timp eram la un sediu al RDS-ului pentru problema pe care o aveam , am remarcat ceva ce m-a trosnit ceva in moalele capului.

Eram putini la rand (patru persoane) stateam si asteptam in fata biroului unei domnisoare care se misca “in reluare”. Cu cat se misca ea mai “in reluare” cu atat randul incepea sa se transforme in coada.

Fiind un dependent de internet si utilizator de messenger, avand spirit de observatie , am remarcat o treaba pe care cei cu care imparteam darul de a invata ce inseamna rabdarea in rezolvarea unei probleme, nu cred ca au remarcat-o : tipa scria trei – patru cuvinte si apasa tasta “enter”.

Nu puteam sa ii vad monitorul dar stiu un singur program in care folosesti des “enter” : messenger-ul, bata-l vina. Tipa vorbea pe mess pana i se incarca baza de date.

Intrebata de un domn, de ce merge atat de greu , domnisoara a raspuns cu un ton de cunoscatoare IT , de m-a plesnit in plex :”Mi se incarca foarte greu baza de date, stiti o acceseaza multa lume si de aceea.”

Ce lume , fata draga? Angajatii RDS -ului , poate. Si daca tot sunteti o companie atat de serioasa pe cat spuneti , de ce aveti o baza de date asa proasta? Sau provider-ul de internet este de vina? Din cate stiu ala tine tot de voi , este tot RDS, nu cred ca firma a apelat la concurenta , UPC, sa ii furnizeze netul.
Sau poate nu a patruns cable link la voi desi sediul este situat la 250 metri, de umila mea locuinta, eu posedand asa ceva.Va pot imprumuta o “galeata” de internet.

Deci sa recapitulam : daca ti se incarca greu baza de date , de ce ai pierde timpul cu nenorocitii care stau la rand /coada si sa nu profiti de ocazie si sa iti petreci ziua intr-un mod util si chiar placut, stand la un taclale cu un/o amic/a.

Pragmatica fata.

Mai, fratilor , RDSh ,daca tot va extindenti , daca tot aveti un numar record de oameni care vin zilnic sa faca contracte cu voi , faceti mai multe sedii in oras, sau mai multe ghisee in sediile existente.

In ditamai orasul, sunt doar trei(3) sedii ale firmei, iar in fiecare sediu doar o singura persoana se ocupa de clientii care vin cu probleme. Una singura, si aia se misca in “replay” si vorbeste pe messenger.

Nu trebuie sa fii geniu IT sa lucrezi acolo, deci nu inteleg de ce nu isi mai angajeaza oameni ? De fapt , mint, oameni au. Ca multi stau degeaba , asta e altceva.

In timp ce domnisoara care deservea persoanele fizice, vorbea pe messenger , cel care deservea persoane juridice , vorbea la telefon prin Bluetooth Headset, sa-l auda toata lumea, cum isi rezolva cunostintele si cum trimite echipa sa lege internetul la adresa X.

Acel om, practic, statea degeaba.

Al treilea, mai tanar fiind, incerca sa ajute pe toata lumea ; pe clienti , pe colega de la casierie care-i cerea date despre clienti.Acela era calul de bataie.

Uite asa, incepi sa te intrebi :”Daca patronul ar fi britanic , lucrurile ar merge tot asa?” Primul impuls ar fi acela de a spune “Ah , nu ! Ar merge ca uns.” Da, de unde!! Patronul e de o natie dar angajatii sunt tot de-ai nostri. Asa ca, nici o sansa ca lucrurile sa se schimbe.

Cam atat despre RDS , pe moment…