Este bine ca orice sofer sa stapaneasca tehnicile de baza utile pentru a inlocui anvelopele uzate sau care au suferit o pana. Uneori pot interveni situatii in care nu are cine sa te ajute cand te confrunti cu defectiuni tehnice diverse, astfel incat te vezi nevoit sa le remediezi bazandu-te pe propriile cunostinte.
In mod normal, daca are loc o pana de cauciuc, cel mai simplu este sa apelezi la un mecanic sau o alta persoana care sa te ajute cu montajul rotii de rezerva. Daca aveti nevoie de cauciucuri durabile, disponibile la un raport excelent pret-calitate, va oferim modele performante de anvelope pentru turisme, anvelope pentru suv-uri, de iarna, vara si all season.
Pe langa stapanirea celor cateva tehnici de baza pe care le vom exemplifica in continuare pentru dumneavoastra, este preferabil sa aveti in vedere si specificatiile din manualul utilizatorului.
-
Mai intai, va trebui sa va asigurati ca aveti la indemana instrumentele necesare pentru a purcede la schimbarea rotii: roata de rezerva, pene de roti, cheie tubulara, suruburi, cheie cu capat plat, semnalizatoare, cric, precum si manusi alaturi de kitul de reparare a cauciucurilor.
-
Asigurati-va ca autovehiculul este stabil. Pentru a preveni accidentele nedorite, nu uitati sa trageti frana de mana. De asemenea, rotile trebuie sa stea pe o suprafata plana, stabila.
-
Inlocuirea rotii se face, preferabil, intr-un spatiu lipsit de aglomeratie. Totusi, daca va aflati in trafic, optati pentru zona de avarii, semnalizand zona prin utilizarea unor triunghiuri reflectorizante.
-
Este necesar sa verificati presiunea din roata de rezerva. Acest lucru poate fi usor efectuat prin intermediul unui instrument special, numit manometru.
-
Urmatorul pas consta in aranjarea penelor de roti la baza anvelopelor opuse. Acest lucru va servi la mentinerea sigurantei si stabilitatii pe cric a autoturismului dumneavoastra.
-
Indepartati capacul rotii si celelalte protectii rezistente. Puteti efectua aceasta operatiune folosind o cheie cu capat plat.
-
Amplasati cricul sub vehicul. Consultand manualul de utilizare a masinii, veti descoperi indicatii referitoare la punctul de plasare a cricului si cum se lucreaza corect cu acesta. Cricul trebuie ridicat pana la maxim 15 cm fata de sol.
-
Apoi, recurgeti la desurubarea piulitelor cu care urmeaza sa fixati roata de rezerva.
-
Cu amandoua mainile, scoateti cauciucul dezumflat din butuc, depozitandu-l in conditii de siguranta.
-
Roata de rezerva se alinieaza cu suruburile.
-
Piulitele se pun la loc prin stranger cu mana, iar cheia nu se foloseste pana cand vehiculul nu este dat jos de pe cric.
-
Cricul poate fi retras de sub masina numai dupa in prealabil roata de rezerva proaspat montata a atins solul.
-
Nu uitati sa strangeti cu cheia fiecare surub si sa infiletati la loc capacul, respectiv protectia anvelopei.
Situatii imprevizibile precum o pana de cauciuc pot surveni cand va asteptati mai putin. Asadar, pentru un plus de siguranta, mai ales la drumuri lungi, este foarte bine sa aveti la indemana o anvelopa de rezerva si sa va familiarizati cu cei cativa pasi de schimbare a rotii dezumflate descrisi mai sus.
Recent Comments