Primele roti au fost construite din cauciuc dur, care se lipea de asfalt in timpul sezonului cald si era casant in timpul iernii. Charles Goodyear a descoperit procesul de vulcanizare, ce reprezenta incalzirea cauciucului cu sulfur. Asta transforma cauciucul dintr-un material lipicios, intr-o forma ce se putea modela si era perfecta pentru folosiri indelungate. Primul prototip de anvelopa a fost patentat din 1888, cand John Boyd Dunlop a venit cu ideea unei roti pneumatica ce avea sa revolutioneze intreaga industrie automobilistica.

Pentru urmatorii 50 de ani, forma unei anvelope clasica si folosita in cele mai multe cazuri era formata dintr-o camera interioara ce era protejata de un invelis de cauciuc exterior. Intre timp au fost implementate o serie de pliuri in interiorul cauciucului, formate din corzi de otel cauciucate ce se intindeau dintr-un capat in altul al anvelopei. Asta ofera o stabilitatea ridicata anvelopei si permitea rularea ei cu viteze ridicate.

In 1948 a aprut primul concept de anvelopa radiala. Numele vine de la unghiul de radiere a corzilor din interiorul anvelopei, care este la 90 de grade. Caseta anvelopei este protejata de o centura de otel care este intinsa pe circumferinta anvelopei. Acest tip de anvelope radiala contine de asemenea si naylon, poliester si rayon. Avantajele acestui tip de anvelope sunt durata de viata ridicata, o rezistenta la inaintare scazuta si viraje mai stranse. Costul unei anvelope radiale este insa dublu spre deosebire de modelele clasice.

Intre timp a fost dezvoltata si tehnologia de anvelope runflat de catre cei de la Michelin. La inceput, modelele aveau un pret exorbitant pentru publicul larg si erau folosite in principal de catre limuzine si masina care transportau valori. Principiul de functionare era bazat pe o plasa de siguranta interioara, care daca era fisurata rula pe un invelis de spuma special.

Prima conceput de anvelope iarna a fost dezvoltata de catre Nokian insa felul lor s-a schimbat radical. Noile modele de masini si cerintele de piata au transformat felul in care producatorii construiesc anvelope, astfel incat sa tina pasul cu ce se cere. Astfel au aparut anvelopele UHP (Ultra High Performance), ca sa tina pasul cu dorinta soferilor de a conduce sportiv. Anvelopele all season si-au facut si ele simtita prezenta pentru o perioada, insa soferii au inteles in prezent ca o anvelopa conceputa special pentru un sezon este net superioara oricarei anvelope all season.

In prezent exista zeci de branduri si sute de modele pentru orice tip de folosire, autoturism si buget. Durata de viata a unei anvelope este preconizata intre 8 si 10 ani, iar durata ei activa depinde de nr de km condusi.

Informatiile au fost prezentate de catre AnveloSHOP. Lider in domeniul comercializarii anvelopelor de peste 10 ani. Comercializam doar anvelope noi cu garantie 2 ani si livrare gratuita.