Indiferent de marimea afacerii tale sau de vechimea sa, un pachet de servicii SEO pot intotdeauna sa imbunatateasca experienta vizitatorilor pe site si sa mute pozitia site-ului in algoritmii de cautare. Serviciul de promovare seo a ajuns unul dintre serviciile cele mai cerute, atat de magazinele online, cat si de alte asociatii si firme care ofera servicii pe internet. De ce? Este simplu, pentru ca SEO functioneaza si demonstreaza acest lucru inca din anii ‘90.

Optimizarea motoarelor de cautare (SEO) se invarte astazi in jurul Google. Cu toate acestea, practica pe care o cunoastem acum ca SEO este de fapt cea mai populara motorizare de cautare din lume, cofondata de Larry Page si Sergey Brin. 

Desi s-ar putea sustine ca SEO si marketingul tuturor motoarelor de cautare au inceput odata cu lansarea primului site web publicat in 1991 sau poate cand a fost lansat primul motor de cautare web, povestea SEO „oficial” incepe putin mai tarziu, in jurul anului 1997. 

Inainte ca Optimizarea motoarelor de cautare sa devina numele oficial, au fost folositi si alti termeni. De exemplu: Plasarea motorului de cautare, Pozitionarea motorului de cautare, Clasarea motorului de cautare, Inregistrarea motorului de cautare, Trimiterea motorului de cautare, Promovare site web. Dar nici o discutie nu ar fi completa fara a mentiona un alt termen: Search Engine Marketing. La un moment dat, in 2001, un scriitor important din industrie a sugerat ca marketingul motoarelor de cautare sa fei  succesor al optimizarii motoarelor de cautare.

In 2000, Yahoo a luat cea mai proasta miscare strategica din istoria cautarilor si a colaborat cu Google si a lasat Google sa isi ofere rezultatele organice in loc de Inktomi. In prealabil, Google a fost un motor de cautare putin cunoscut. Abia cunoscut! Rezultatul final: fiecare rezultat al cautarii Yahoo a spus „Powered by Google” si au ajuns sa-si prezinte cel mai mare concurent in lume si Google a devenit un nume de uz casnic.

Pana in acest moment, motoarele de cautare clasificau in principal site-urile pe baza continutului de pe pagina, a numelor de domenii, a capacitatii de a fi listate in directoarele mentionate anterior si a structurii de baza a site-ului (breadcrumbing). Dar crawlerul web Google si algoritmul PageRank au fost revolutionare pentru regasirea informatiilor. Google a analizat atat factorii de pe pagina, cat si cei din afara paginii – cantitatea si calitatea linkurilor externe care indica un site web (precum si textul de ancorare utilizat).

Daca va ganditi la asta, algoritmul Google a fost in esenta despre „daca oamenii vorbesc despre dvs., trebuie sa fiti important”.

Desi legaturile au fost doar o componenta a algoritmului general de clasificare Google, practicienii SEO s-au conectat la linkuri ca fiind cel mai important factor – si a fost creata o intreaga sub-industrie a construirii de legaturi. In urmatorul deceniu, a devenit o cursa pentru a obtine cat mai multe link-uri posibil, in speranta de a se clasa mai sus, iar link-urile au devenit o tactica puternica, pe care Google a trebuit sa o abordeze in anii urmatori.

O agentie de marketing va poate oferi cele mai bune servicii SEO pentru o experienta cat mai placuta online!