Cand parcurgem drumurile Europei, intalnim zeci de autovehicule care transporta diverse marfuri, dintr-o tara in alta , dintr-un oras in altul.
Pe moment nu ne dam seama de importanta acestor “monstri” ai soselelor, si cat de
important este pentru noi ca acestia sa isi efectueze bine treaba.De regula ne suparam ca ne incetinesc, dar daca e sa patrundem putin in lumea acestora , vom putea vedea ca nu este deloc una simpla.Nu stim, de exemplu ca soferii de T.I.R-uri folosesc tahometre, acestea fiind dispozitive care masoara numarul de turatii al motorului , pentru ca soferul, pentru sigurannta sa si a marfii, sa pastreze o viteza constanta.
Cand ne referim la T.I.R.-uri ca la autovehicule de mare tonaj , ar trebui sa stim ca aceasta denumire a fost adoptata la Geneva , in 1975, si constituie abrevierea Transports Internationaux Routiers, fiind un acord international.
In primul rand aceste masini au de respectat un anumit orar, trebuind sa ajunga cu ceea ce transporta la timp, respectand anumite rute auto
Firmele de transport rutier trebuie sa intruneasca conditii de profesionalism si seriozitate,respectarea termenelor de livrare stabilite, predarea diverselor marfuri la calitatea si cantitatea solicitata.
Pentru a excela intr-un astfel de domeniu o firma de transport rutier trebuie sa aibe un parc auto foarte bine dotat, cu masini noi si sa efectueze curse la scara larga,fiind disponibili la cereri interne si internationale, dovedind ca au flexibilitate si inovatie, fiind deschisi la nou.
Ar fi frumos ca noi soferii de autoturisme, sa avem putin mai multa toleranta fata de acesti “grei si soselelor”.
Nu le am cu autovehiculele de tonaj mare si in general cu autovehiculele, dar am scris comentariul asta de bucurie ca ai scapat de sistemul ala greoi de comentarii ! 😀
Ma bucur ca ai scris 😛 ti-am lasat mesaj ca l-am dezactivat 😛
treaba cu tirurile astea este ca ele merg mai repede pe soselele cu o banda pe sens din Romania decit merg pe autostrada in Germania. Oare de ce??
Explicatia e simpla , pe autostrazi sunt mai disciplinati, pentru ca ii poate oprii Politia si li se verifiica ttahometrul , iar acolo se vede daca a depaist viteza legala.
In Ro se circula ca in jungla , mai nou …
Am un prieten al carui tata este sofer de tir. Si el isi doreste sa ajunga ca tatal sau daca va avea posibilitatea.
Se plimba impreuna in vacante prin multe tari.
Mie mi se pare o meserie urata. Trebuie sa fii mereu pe drum, departe de cei dragi si intrii dintr-o cursa in alta.
Si mai ales sa fii singur, esti rupt de realitate…dar na , fiecare cu alegerile lui 😛
Ai un mic typo (la ”monstri”), altfel, sa nu uitam cat de bin erau platiti soferii de TIR pe vremea lui Ceasca 🙂
Da erau…si ieseau pe afara 😛 dar sa recunoastem ca e o meserie grea.
Nu stiu daca vorbim despre acelasi lucru, dar eu stiam ca e tahograf, nu tahometru.
Tatal meu este sofer si stiu sigur ca este o meserie foarte grea, chiar si pentru cei care conduc doar prin oras.
Ca ar fii ei mai disciplinati in trafic nu-s foarte sigura, dar chestiile astea nu se discuta.
TAHOMÉTRU, tahometre, s. n. Instrument de măsurat viteza unghiulară și turațiile unei piese rotitoare. ◊ Tahometru electric = tahometru alcătuit dintr-un mic generator electric și dintr-un voltmetru electric, a cărui scală e gradată în unități de viteză unghiulară
TAHOGRÁF, tahografe, s. n. 1. Tahometru înregistrator. 2. (Med.) Aparat pentru înregistrarea frecvenței pulsului, respirației etc.
Cand am sccris articolul m-am documentat destul ca sa nu scriu tampenii, si la randul meu am avut o cunostinta care a fost sofer pe TIR si am aflat acest amanunt , pe care l-am verificat ulterior.
Nimeni nu a spus ca e o meserie usoara, cii una plina de responsabilitati , asa ca eu sugeram celorlanti soferi sa fie toletanti cu ei.
Atunci imi cer eu scuze. Nu stiam sigur daca vorbesc despre ce trebuie :).
Nu ai pentru ce sa te scuzi, Zozo, denumirile sunt asemanatoare , asa ca se pot naste oicand confuziii 😛
La urma urmei sunt fata, nu ma intereseaza pe mine astea :))>
Mereu am respectat munca …
Da , toata lumea o apreciaza 😛