Flashmob a devenit o modalitate de exprimare si la noi. Numele provine din unirea cuvintelor „flash” – clipa si „mob” – multime, fiind o adunare de scurta durata , cateva minute, in care participantii fac ceva neobisnuit intr-un loc public.

Manifestarea apare ca ceva spontan , particpantii la eveninment , necunoscande-se intre ei, oraganizarea evenimentului realizandu-se prin intermediul internetului si fiind cunoscuta de un grup restrans.

Orice “spectacol” în stil Flashmob are reguli, dintre care cele mai importante sunt:
• Acţiunea trebue sa fie spontană şi concomitentă. Este interzis atragerea atenţie de catre participanţi înaintea de acţiune.
• Trebue să se formeze impresia că participanţii nu se cunosc şi înainte de acţiune să nu afişeze că se pregatesc să facă ceva neobişnuit.
• Toate acţiunele trebuie efectuate după scenariu.
• Acţiunea nu trebuie sa urmeze cu reacţii agresive din partea spectatorilor.
• Fără încălcare de lege sau afişare a intereselor politice.
• După Flashmob nu trebuie să ramănă urme.
• Toate acţiune trebuie să fie efectuate cu toată seriozitate.
• Dupa finisarea toţi participanţii trebuie să părăsească imediat locul acţiunii fără a mai arăta că s-a întâmplat ceva deosebit.
• Flashmobul trebuie sa fie in afara Mass-Mediei.
Pentru a evita conflictele cu membrii de aplicare a legii şi securitate sunt recomandări:
• De a avea acte de identitate.

Primul Flashmob avut loc in New York in mai 2003 unde la un magazin de covoare s-au adunat peste 200 de persoane pentru a cere „covorul dragostei”.Organizatorul a fost Bill Wasik, senior editor la „Harper’s Magazine” .Cel mai de amploare flashmob a fost „bataia cu perne” realtizata in 2008 , la Toronto, unde au participat 5.000 de persoane.

Participarea la un Flashmob este voluntara, nu se primesc recompense, printre scopurile unei astefel de actiuni am putea enumera:
• distracţia
• a se simţi independent de stereotipuri de comportament
• de a impresiona pe ceilalţi
• pentru a testa capacităţile proprii în efectuarea acţiunelor spontane în locuri publice
• încercare de a obţine noi senzaţii
• senzaţie de aparţinere la o acţiune comună
• noi senzaţii emoţionale
• participare pentru a găsi noi prieteni

In ultimul timp actiunile tip Flashmob s-au intensificat si in Romania. Multe dintre ele au fost organizate de www.iflashmob.net, un grup care isi doreste sa ne aduca aducă un zambet pe buze.

Iata cum se descriu , pe sirte-ul lor www.iflashmob.net:
“Cine suntem.
La prima vedere suntem niste oameni simpli, ca toţi ceilalţi trecătorii de pe stradă. Insa cand ne adunam lucrurile se schimba: căpătam puterea de a starni neintelegere, mirare, rasete.

Dacă un singur om începe să danseze ori să imite o găină în mijlocul străzii, atunci acesta va fi ignorat şi catalogat drept nebun. Când însă un grup de 50 de persoane pune în mişcare o idee ieşită din comun, spectatorul inevitabil pufneste în râs sau îşi pune întrebări cu privire la propria sa sănătate mintală.”

Tot ei sunt cei care au organizat „Thriller Day”, cand au dansat in stilul si pe muzica lui Michael Jackson, “Metroul vesel” cand au concertat live , interpretand “Andrii Popa “ in metrourile bucurestene, au oferit trecatorilor bule de sapun, între 2 şi 4 metrii lungime iar astazi vor oferi o bataie cu papuci de casa.

Pentru atitudinea si modul lor de operare le doresc ca fiecare actiune sa adune cat mai multi agenti.

Bafta voua si tuturor celor care va sustin !!! 😛